Listopad 2012

Samota

30. listopadu 2012 v 13:51 | Pufflie |  FOTOGRAFKA
Dnes nezvykle bez komentáře.

FOTOGRAFKA

25. listopadu 2012 v 10:19 | Pufflie |  FOTOGRAFKA
Představení rubriky fotografka...

Miluju focení ♥

Pravdou je, že nejsem žádný umělec. Neumím dělat extra krásné fotky, ale focení mě jednoduše baví :)
Přes 2 MPix foťák na mobilu, přes pět let starej digi kompakt a další foťák na novém mobilu jsem se dostala konečně k zrcadlovce Nikon D3100. Stálo to celkem nervy a velké úsilí, ale díky hodinám mytí nádobí na tátově hotelu se to konečně podařilo ^^
S tímto zrcadýlkem zatím bohužel moc neumím a nemám čas číst zdlouhavé návody. Přesto se snažím fotit kdykoliv to je jen trochu možné. Mé fotky za nic moc nestojí... Ale proč se aspoň nepokusit o zlepšení? :)

Vždy jsem snila o tom, fotit makro. Bohužel na makro objektiv nemám peníze a tento je opravdu základní a má dost malou ohniskovou vzdálenost... Ale kdo ví, třeba si časem vydělám :) Teď však šetřím na stativ ;)

Do této rubriky budu přidávat fotky (nebo spíš miniatury fotek s odkazy na galerii). Vždy tu bude jen malá ukázka a zbytek již v galerii, do které se vždy můžete dostat pomocí klikacího obrázku pod záhlavím :)

Mám li to celkově shrnout, tak všechny fotky najdete v rubrice fotografka, v galerii a v albech na blogovém facebooku.

Pokud byste měli nějaké tipy na články s radami ohledně focení, určitě napište do komentářů, budu vám vděčná! :)
Můj osobní typ je na cokoliv v klubu fotografia :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rozhovory s mozkem 03 - Obecné vlastnosti živých soustav

14. listopadu 2012 v 17:59 | Pufflie |  Referáty, projekty...
Přináším další díl rozhovorů s mozkem. Pohodlně se usaďte, nalaďte svůj mozek na tu správnou vlnu a pojďte si přečíst něco, pro vás třeba nového. No a nebo si jen tak zopakujte to, co již víte.

Tákže, co si mám vlastně představit pod tímto pojmem?
No, takže živá soustava, to je vlastně to samé, jako kdybychom řekli organismus, jedinec či individuum. Všechny buněčné organismy jsou tzv. "Prostorově ohraničené otevřené soustavy" což znamená, že jsou ohraničení svým tělem a že jsou schopny vyměňovat různé látky, energie a informace. No a obecné vlastnosti jsou ty, které mají všechny tyto živé organismy společné.

Kolik jich tedy je a jaké to jsou?
Těch základních je deset. Buněčná stavba, chemické složení, organizovanost, metabolismus, pohyb, růst, dráždivost, autoreguace, vývoj a vývin, rozmnožování a dědičnost.

Počkat, počkat, nestíhám. Šlo by to nějak pomaleji?
Jistě, jistě. Tak třeba ta buněčná stavba. Buňka je přeci základní stavební a funkční jednotkou všech organismů. Proto je buněčná stavba jednou z obecných vlastností. Každý organismus je totiž z těchto buněk. No a chemické složení... každý je přeci nějak chemicky složen. Avšak rozdíl mezi živou a neživou přírodou není v kvalitě látek, ale v kvantitě. To znamená, že v těle každého organismu jsou přesně takové látky jako v neživých přírodninách. Máme v sobě stejné prvky i sloučeniny jako třeba kámen. avšak v kameni je víc vápníku než v nás. Stejně tak je v uhlí víc uhlíku než v těle nějaké rostliny.

A co je to ta organizovanost?

No, všechny živé soustavy jsou vysoce organizované a složité soustavy. Jsou stupňovitě uspořádány. to znamená, že jsme prostě tvořený z různých částí, které jsou tvořený menšími částmi a ty ještě menšími a tak. Uvedu pro lepší pochopení příklad. V těle je několik atomů. z těch atomů vznikají molekuly (např. molekuli DNA). Z těch molekul vznikají makromolekuly (To jsou třeba bílkovin nebo tuky). Po nich následují makromolekulární celky (třeba tukobílkoviny) a několik těchto celků tvoří organelu. Více organel tvoří buňku. Když se sejde více buněk, je z toho tkáň a z mnoha tkání orgán. Z orgánů vznikají soustavy (trávicí, dýchací, rozmnožovací...) a z více soustav je tvořen organismus.

Co se dá řict o růstu?

No, každý prostě roste. Jsou to kvantitativní změny. To znamená, že se nám zvyšuje hmotnost i velikost a to důsledkem metabolismu, což je také obecná vlastnost. Ten metabolismus je vlastně přeměna látek a energií, to se přece učí už někdy v šesté třídě :)

Řekneš ještě něco o dalších vlastnostech?

No, docela spolu souvisí dráždivost, pohyb a autoregulace. Dráždivost, to je, že jsme schopni přijímat nějaké podněty z okolí a vhodně na ně reagovat. Třeba sáhneme na něco vařícího a okamžitě ucuknem. To ucuknuté je pohyb. U mnoha organismů je to právě odpověď na nějaké podráždění. Pohyb ale není nic jiného, než změna polohy nebo tvaru těla. Pohyb může být aktivní (pro ten potřebujeme energii) nebo pasivní (bez energie). Pasivní třeba provádí dravci, kdy mají jen roztáhlá křídla a plachtí si díky větru a nijak se při tom nenamáhají. No a autoregulace (neboli samoregulace) to je schopnost ovládat sám sebe.

Jaký je rozdíl mezi vývojem a vývinem? Copak to není to samé?

Kdepak, není! Vývojem myslíme to, jak se vyvíjí organismy v řádu mnoha let. Je to takzvaná evoluce. To, jak se z plazů vyvinuli obojživelníci a z těch pak savci. To, jak se lidé zrodili z lidoopů. No a vývin, to je to, jak se vyvíjí jedinec. To znamená, kdy se v bříšku, jako zárodek zvětšuje, kdy mu rostou ručičky a tak, nebo jak se po narození postupně prodlužují nohy, jak se po letech vyvíjí rozmnožovací soustava a tak :)

A ten poslední bod?

Rozmnožování a dědičnost. Rozmnožování, to jistě každý ví, o co se jedná... My to však budeme nazývat slušně. Je to takzvaný proces tvorby potomstva nebo zachovávání druhu. Rozmnožování dělíme na pohlavní a nepohlavní. No a dědičnost (genetika), to je schopnost organismu vytvořit svou genetickou informaci a při rozmnožování ji předat.

Dramaťák ZUŠ: 2011 - 2012

3. listopadu 2012 v 13:59 | Pufflie |  DIVADELNO
V minulém článku jsem vám napsala něco o mojí první skupině na ZUŠce. Moje druhá skupina pro mě však znamenala něco víc, protože až při ní jsem se začala věnovat divadlu více a mám z tohoto roku opravdu pěkné zážitky.

ZAČÁTEK

Prvního září jsem zašla za učitelem a řekla jsem mu, kdy mám čas a on mě tak zařadil do skupiny. Na první dramaťák jsem šla hned první pondělí v září společně s kámošem Vojdym. Tam jsem poprvé potkala Pepu... :)

ČLENOVÉ

HLAVNÍ, CO VYDRŽELI DO KONCE...
Vojdy - Můj skoro spolužák. Někdy je v pohodě, ale problém je v tom, že si myslí, že je snad pánem světa a strašně na všechny machruje... A kdykoliv mu někdo v něčem nevyhoví (Třeba prodavačka řekne, že nemá to, co on chce), Tak je to hned "Hmmm, to protože jsem nácek! Proto jsou proti mě spiklý.) Prostě mě strašně štve, ale mám ho jakž takž ráda.


Pepa - Můj nejlepší kámoš. Jeden čas byl do mě zamilovanej, ale už je to v klidu a stali se z nás opravdový kámoši :) Občas mě taky naštve, ale rozumí mi, naslouchá, umí poradit, můžu s ním mluvit o všem a v každé situaci dokáže být vtipnej...

Vítek: Prostě dokonalej herec...neznám lepšího v mém věku :) Chodil se mnou na drámku i minulej rok.
Týna: Chytrá holka mého věku. Je to takovej člověk, který ani nevyniká a ani se mu nedá absolutně nic vytknout.
Kuba: Malej kluk, brácha Áni Máňi (viz minulý článek). Věkově k nám nepatří, ale v jiné dny nemá čas. Občas mele kraviny a my se s nim nikdo tolik nekámošíme, tak se občas urazí a odmítně spolupracovat na hře...

Bývalý členové:
Týna číslo 2: Punkerka chodící na zdrávku. Od dramaťáku nejspíš očekávala něco jinýho a tak brzy skončila.
Tommy: Byl tam asi 2x a pak skončil. Hákoval to i minuý rok.
Dejv: Byl tam jen jednou, pak zjistil, že nestíhá.

Představení

Hráli jsme inscenaci Masákův Plán. Bylo to opravdu úžasný ♥ Strašně mě mrzí, že už to nikdy hrát nebudu :( Brzy vám sem hodím video s tímto představením, těšíte se? :)
Byli jsme s ním i na přehlídce Bechyňské Jaro (článek opět brzy přibyde) a párktát hráli pro veřejnost.

Konec

Jsme rozpadlý :/ Náš učitel byl zvolen ředitelem celé školy a už bude učit jenom přednes. Jelikož na dramaťák zbydou jen dv učitelé, bude nejspíš hodin méňe. Není moc skupin, kam by se moje věková kategorie vešla. Vlastně jsou 2. Jedna, kde je průměrný věk 13-14 let. Tam chce učitel zařadit třeba Pepu. Vojdy jde na intr, ten chodit nebude, Kuba se šoupne někam k menším dětem a Týna neví, zda to bude se střední stíhat. Zbýváme tedy jen já a Víťa. Oboum nám je šestnáct, tak máme jít do skupiny, kde je věk 17-20. Vítek je v cajku, tomu bude sedmnáct na podzim. To já tam budu ta nejmladší, která sedmnáctiny oslaví až další léto... Ale uvidíme, co čas přinese :)

PŘEDCHOZÍ DIVADELNÍ ČLÁNEK // NÁSLEDUJÍCÍ DIVADELNÍ ČLÁNEK